Самоучитель Слалом
У травні, минулого року, коли я зрозумів, що слалом це те, чим мені дуже хочеться займатися, і домогтися якихось результатів, я приступив до тренувань. Дивився відео, питав у більш досвідчених товаришів (Тоні, Дім, Горець), скажімо так, чогось там бачив і намагався повторити. Весь минулий рік, мої тренування представляли із себе хаотичні проїзди доріжки з використанням 2-х або 3-х елементів.
На початку цього сезону, коли я відновив сили після зимової перерви, я зрозумів, що мій прогрес вкрай низький. З одного боку, я вмів робити всі базові і деякі адванснуті речі, з іншого, мені важко було все це поєднати в логічну і красиву послідовність, і більше того, якісно її виконувати. Після першого "увідінья" Горця, і консультації :) з ним, я зрозумів, у чому одна з моїх проблем - ліва нога. Все що я робив, було "правостроннім"! ... (Пізніше в асьці я поставив те ж питання Юрику, мовляв чи обов'язково тренувати ліву ногу, на що отримав безкомпромісну відповідь - суперобов'язково!).
У минулому році я на ліву ногу "забив", і не тренував її взагалі. У цьому сезоні, я зрозумів, що зволікати більше просто не можна, і приступив до тренувань. Що я можу сказати: я зрозумів, що ліва нога, у мене "не їздить" взагалі! Я з величезною працею катав вісімки і монолайн, не кажучи вже про щось більше. Було дуже сумно, але зупинятися не було сенсу. Один тиждень, я практично весь присвятив лівій нозі, починав тренування саме з неї, і повторював, повторював, повторював (частіше, навіть без стаканів). До моєї невимовної радості, ситуація почала дещо вирівнюватися :)). На даний момент (пройшов приблизно місяць), я роблю всі елементи, які я знаю, з обох ніг (більш-менш якісно).
Друге, як я говорив вище, моє тренування це був хаос - я робив, то що прийде в голову, без якоїсь системи. Більш того, я під час тренування, постійно тренував, якісь звязочки, відкатані і не відкатані комбінації. Я зрозумів, що відсутність прогресу, може критися в цьому. Я придумав собі програму тренувань (по ходу вона кілька разів змінювалася, який вигляд вона має зараз я напишу нижче). Намагався завжди починати тренування саме з цієї програмки (по буднях у мене вистачає часу, тільки на неї). Приблизно в той же самий час, я перечитав поради www.style-slalom.ru (раджу всім!),
Катя Воронічева писала:
"Нерозумно відразу кидатися тренувати красиву комбінацію, не знаючи і не вміючи виконувати її окремі компоненти. Це буде марною тратою часу і сил. При грамотному, поетапному підході до справи необхідні навички швидше і правильніше відтренуются, що забезпечить швидке зростання майстерності надалі."
Щирі слова!
Тобто я вирішував дві проблеми, "правостронность" мого катання, і систематизація тренувань. Вирішити цю проблему, можна в комплексі: систематичний відкат всіх елементів + ??обов'язкове виконання їх з незручною ноги. Отже, викреслалася наступна методика.
1 этап (разминочний, базовий):На самому початку, дуже непогано пробігти в середньому темпі пару кругів, щоб розігріти м'язи ніг, після цього можна заходити на доріжку.
Кожен елемент, я катаю такою серією: 4-ри рази зручною ногою, 4-ри рази незручною, і два рази, по черзі, зі зручною і незручною ногою (тобто після проїзду перших восьми, роблю: права, ліва, права , ліва).
Виконувані елементи:
1. Форвард Крісс-Крос
2. Форвард монолайн
3. Не знаю як називається цей елемент: провідна нога попереду хвилею обходить фішки, ведена ззаду на передньому колесі (змінений монолайн)
4. Форвард на передніх колесах.
5. Форвард на одній нозі.
6. Беквард Крісс-Крос
7. Беквард монолайн.
8. Беквард на одній нозі.
На це йде приблизно 30 хвилин. Потім хвилин 5-10 "відпочиваю" - в цій паузі зазвичай треную стійки на передніх колесах, які, наполегливо, у мене погано вдаються.
2 этап ("середні" елементи):1. Крейзі.
2. Мабрук.
3. Х
4. Кікбек
5. Катбек
Як правило, одному з елементів присвячую трохи більше часу.
На це також йде приблизно 30 хвилин.
3 этап (опціональний):На вихідних стає обов'язковим, а так якщо є час:
1. Вольта (з незручною ноги вперто не виходить)
2. Дабл Кікбек
3. Дабл Катбек.
+ Тренування звязочок.
За місяць, я відчув не величезний, але помітний приріст. Ліва нога розкаталась, при виконанні зв'язок, та відчувала себе більш впевнено. (Ну а взагалі, ще працювати і працювати :)))
Писав я цю статтю два роки тому, але тема залишається актуальною для всіх новачків, які хочуть чогось досягти в слаломі :) Успіхів :)
Самовчитель, частина 1. Песня про базу
Який прекрасний вигляд має слалом у виконанні профі-умільця: ноги малюють на асфальті хитромудру в'язь, що сплітається і розплітається навколо розставлених рядами конусів. Чи не катання, а пісня, що ллється на просторі.
Проте сторонній спостерігач і не підозрює, скільки наполегливої ??праці і жарких тренувань стоїть за гладким і легким виконанням елементів слаломного катання. Тим більше про це спочатку не замислюються і ті, хто, залучені цим незвичайним видом роллерного спорту, мають намір розпочати слалом. Багатьом здається, що ось, зараз вони вдягнуть ролики і так само хвацько покотять навколо конусів. На жаль, сувора правда життя доводить зовсім протилежне.
Отже, що ж дійсно знадобиться починаючому слаломісту?
1. Колени повинні бути зігнуті! ЗАВЖДИ!
2. Тихше їдеш, дальше будеш: до засвоєння складних элементів можна переходити лише добре засвївши прості.
3. Терпення та труд все перетруть! Розглянемо дві перші мантри докладно, третя входить в розряд аксіом і цілком самодостатня.
Перше. Коліна повинні бути зігнуті. Здавалося б, незаперечний факт, однак багато завзято намагаються катати слалом на прямих ногах. Страшна омана, веде до неправильної постановки техніки катання, падінь і ускладнень прогресу. Добре зігнуті коліна забезпечують більшу маневреність, дозволяють ногам швидше змістити коник в потрібному напрямку, дають велику плавність рухів. Ступінь "зігнутості" колін залежить від виконуваного елемента і від типу роликів, на яких катається слалом: на складних - сильніше, на простих - слабше, і тільки деякі ванвіли (від англ. One-wheel - катання на одному колесі) катаються на прямих ногах . Що стосується роликів, то, чим жорсткіше черевик, тим сильніше доводиться згинати коліна, щоб компенсувати "негнучкість" конструкції.
Друге. Перш ніж говорити "гоп", треба спочатку перестрибнути, проте захоплені красивими і складними елементами ролери спочатку "стрибають", і тільки потім, утикаясь в те, що не можуть успішно прогресувати далі, починають розуміти, що спочатку таки треба було сказати це заповітне слово , тобто освоїти більш прості елементи. Ось на них і варто зупинитися докладніше.
Але перед цим обговорюємо один важливий момент: провідна нога. У кожної людини своя провідна нога: у когось ліва, у когось права, в цьому немає нічого страшного і це всього лише означає, що комусь буде зручніше робити всі елементи з лівої ноги, а комусь з правої. В ідеалі треба вміти робити всі елементи з обох ніг: з ведучою (зручною), і з іншої ноги (незручною). Виконання будь-якого елементу з незручною ноги називається "світч" (від англ. Switch - перемикання), наприклад монолайн з незручною ноги буде називатися "світч-монолайн".
База або базові елементи - це найпростіші вправи, що допомагають виробити правильну постановку ніг і тіла при катанні на слаломной доріжці, розвинути необхідні початкові навички руху і управління роликами. Добре відкатана база - це запорука стабільності в катанні і швидкого прогресу в майбутньому. До бази відносяться наступні елементи:
Хвиля
або змійка (parallel) — два еовзана, знаходятья паралельно один одному, одночасно об'їзжають конуси.
Як робить правильно:
стійка: колена зігнуті, тіло трохи нахилено вперед, ноги стоят паралельно, більший упор в п'ятки
рухатись: обидві ноги відштовхуються одночасно вліво або
вправо, при цьому зовнішня нога відштовхується сильніше, а внутрішня
направляє рух
Типові помилки:
прямі колена
Монолайн
(monoline) - один ролик слідує за другим, воконуючи лінію
Як виконувати правильно:
стійка: колена зігнуті, тело нахилено, ведуча нога виведена
вперед, ролики стоят в одну лінію на відстані в 5 - 8 см між ,
вага тіла рівномірно розподіляється на обидві ноги. В ідеалі ковзани повинні їхати "паровозиком", тобто задній по руху ролик повинен в точності
повторювати траекторію переднего
рухатись: обидві ноги відштовхуються, але "задня" знову ж таки відштовхується сильніше, ніж "передняя", котра ще й підрулює
Типові помилки:
прямі колена
не до кінця виставлені в лінію ноги
разсинхронизирований рух роликових ковзанів один за одним (замість "паровозика" - роз'єднані "вагончики")
• відрив задніх колес при русі спиною вперед
Вісімка або крісс-кросс (criss-cross) — ноги зкрещуются на одному конусі, розходяться на наступному і знову зходяться
Як виконувати правильно:
стійка: колена зігнуті, тіло нахилено вперед, ваг рівномірно разподілена на обидві ноги.
Типові помилки:
прямі колена
• одна из ніг виконує перехресний рух сильніше ніж друга. Ноги повинні зхрещуватися рівномірно!!!
відрив задніх колес при русі спиною вперед
Монолайн, вісімку та змійку необхідно вміти робити з обох ніг, зручною та незручною, а також - спиною вперед. При катанні спиною вперед особливо важлива правильна постановка тіла:
коліна зігнуті
плечі максимально развернуті, щоб полегшити огляд
дивитись потрібно через плече, на слідуючі конуси, а не
визирати з-під пахви, видивляючись щось у себе під ногами.
Фактично виходить "єгипетська" картинка, тільки голова развернута
назад
більший упор іде в передні два колеса на рамі, в той час
як при русі лицем вперед більше "задавлюються" два задніх колеса.
Однаки там, і там "передавлювати" колеса неможна — це може призвести до
падіння.
Починаючи тренування, слід особливо стежити за швидкістю катання: спочатку треба не розганятися сильно, а починати вправу від першого конуса, поступово збільшуючи дистанцію та швидкість розгону. Часта помилка - набір занадто великої швидкості і невміння з нею впоратися. Швидкість і гладкість катання прийдуть тільки з часом і накатом, а поки що треба стежити за правильністю виконання..
Попутно з освоєнням найпростіших елементів необхідно тренувати і трохи більш складніші:
Ванфут вперед/назад(one foot forward / one foot backward), тобто їзда по фішкам на одній нозі вперед та назад
Як виконувати правильно:
стійка: опорна нога трохи зігнута, друга ("зайва" ;)) прибрана назад та трохи за спину, тіло трохи нахилено вперед
рухи: ванфути простіше всього робити з разгону, однак
обов'язково потрібно навчитися разганяться на одній нозі з місця. При русі вперед відштовхуватися доводиться п'ятою опорної ноги, при русі назад - миском.
Типові помилки:
пряма опорна нога
винос "зайвої" ноги вперед
занадто сильний нахил тіла
погано розвернуті плечі при русі спиною вперед
Їзда на задньому та передньому колесах вперед і назад (forward / backward heel-toe) — один з найпростіших і ефектних трюків, добре розвивають вестибулярний апарат, тобто рівновагу. Спочатку необхідно навчитися робити його просто по прямій, а вже потім переходити на фішки.
Як виконувати правильно:
стійка: передня, ведуча, нога ставиться на п'ятку, а друга — на мисок
колеса повинні знаходитись на одній лінії, приблизно на відстані 50 - 60 см один від одного
вага тіла разподілена равномірно між ногами
коліна повинні бути разом, тобто знаходиться на одній лінії зліва - направо.
Типові помилки:
"падає" передня нога — недостатньо сильно піднятий носок на себе
"падає" задня нога — недостатньо сильно витягнутий носок від себе
вага тіла перенесена на одну ногу
коліна знаходяться занадто далеко один від одного
Кораблик (sidesurf) - елемент, що вимагає хоча б мінімальної розтяжки. Іноді не виходить зовсім в силу фізичних особливостей роллера.
Як виконувати правильно:
стійка: п'яти разом, носки нарізно, ролики стоять в одну лінію
треба розгортати не тільки носки і п'яти, але і коліна, які повинні дивитися в протилежні сторони
коліна напівзігнуті
попа підібрана під себе
спина пряма
вага разподілена равномірно на обидві ноги
центр ваги розташовується посередині
як і на монолайні, ролики повинні їхати "паровозиком" по одній
колії — передня по руху нога більше рулить, а задня більше
відштовхується
Типові помилки:
"отклячена" попа, коли здається, що роллер сидить на стільці
занадто сильний нахил тіла вперед
відрив передньої ноги внаслідок перенесення ваги на задню ногу
Такі основні базові елементи, необхідні для первинних тренувань. Перш ніж переходити до наступного етапу, треба вміти катати базу легко і стабільно з обох ніг. Стабільно - значить, гладко і чисто, тобто фактично 10 разів з 10, на гарній швидкості і не збиваючи склянок. Пам'ятайте, що добре накатана база - це запорука подальшого прогресу і успіху. Вдалих тренувань!!
Самовчитель, частина 2. Золота середина
Автор: Катерина Воронічева | Джерело: style-slalom.ru
Коли нудна, але така необхідна для успішного катання база як слід освоєна, можна переходити до вивчення більш складних елементів. При цьому корисно продовжувати відкатувати базу хоча б в якості розминки. Слід завжди пам'ятати, що в слаломі все тісно взаємопов'язано, і багато елементів не можна освоїти, не вивчивши більш простих попередників. Нерозумно відразу кидатися тренувати красиву комбінацію, не знаючи і не вміючи виконувати її окремі компоненти. Це буде марною тратою часу і сил. При грамотному, поетапному підході до справи необхідні навички швидше і правильніше відтренуються, що забезпечить швидке зростання майстерності в подальшому.
Отже, що можно разучити на другому етапі:
Грейпвайн
(grapevine — англ. виноградна лоза) — элемент, приваблюючий всіх новачків своєю витіюватістю. Досить простий у виконанні, але вимагає постійного тренування, втім, як і все інше.
Як виконувати правильно:
• намалюйте подумки зигзаг, що проходить через конуси - це і буде траєкторія вашого руху.
• вперед іде ведуча нога.
• ноги по діагоналі виконують спочатку піввісімки вперед, а потім піввісімки назад, об'їжджаючи другий конус. При цьому, у верхній точці зигзага, ведуча нога йде назад, а вперед виходить незручна.
• в нижній точці ведуча нога знову виходить вперед, щоб заїхать на наступний конус.
Типові помилки:
• прямі коліна
• тіло зміщується слідом за ногами по зигзагу, в той час як повинно зміщуватися вбік по прямій лінії над конусами.
• відривання будь-якої з ніг від асфальту повністью або частково
• постановка ног в вершине любого из зигзагов на одно колесо.
Грейпвайн виконується правильно тільки тоді, коли обидві ноги без найменшого відриву виконують даний рух.
Даблгрейпвайн
(double grapevine, подвійний грейпвайн)
Цей елемент рідко використовується самостійно, зате послуговує відмінною вправою для тренування звичайного грейпвайну. Єдина різниця між елементами полягає в тому, що при даблгрейпвайні на один конус доводиться відразу два рухи (піввісімкиі вперед і піввісімки назад), і тільки потім відбувається зміщення на наступний конус. Практично виходить грейпвайн в подвійному об'ємі
(independent — англ. незалежний)
Повністю розсинхронизирований кораблик. Цей элемент дуже часто плутають з вейвом (wave — англ. хвиля), коли ноги рухаються хвилеподібно, пропускаючи конуси поміж роликових ковзанів.
Як виконувати правильно:
• вихідне положення - кораблик.
• коліна трохи зігнуті.
• вага тіла розподілена на обидві ноги рівномірно, інакше індепендент буде перекошеним.
• попа підобрана під себе щоб уникнути пози "на стільці"
• для розучування Індепендент корисно покатати кораблик, при якому одна нога заведена за іншу. Ролики необхідно ставити якомога ближче один до одного і поперемінно міняти місцями: тобто при русі боком треба заводити їдучу другу ногу то з одного боку ведучого черевика, то з іншого..
• ще одна корисна вправа: їзда корабликом по кругу середнього
діаметра, при цьому ноги повинні відштохуватися почергово. Можно їздити
як лицем всередину кола, так і лицем назовні.
Типові помилки:
• занадто сильно зігнуті коліна, низький присяд і, як наслідок "отклячена" назад попа
• нерівномірно загружені ноги, перекошена стійка
• повний або частковий відрив передньої ноги від асфальту. Ноги відривати не можна!
Катбек
(cutback) - достатньо проста, але необхідна для подальшого развитку вправа.
Як виконувати правильно:
• вихідне положення — спиною до фішок.
• фактичечно катбек — це одночасне зміщення вбік обома ногами.
• рух виконується по таким же зигзагам як і грейпвайн, стакани проходять між ногами.
• на кожному зигззі змінюються ноги, тобто наприклад, якщо спереду ("під
носом", а не в напрямку руху) йшла ліва нога, то на кутку наступного зигзага
вперед вийде права нога и так далі.
Типові помилки:
• прямі ноги
• заглядування назад із-під пхви, при цьому тіло забавним і зовсім
неестетичним чином згинається. При цьому вправа найкраще
вивчиться коли не дивитися назад взагалі.
• відривання коліс від асфальту. Спочатку будет тяжко, зато потім непогано
розвинеться пластика рухів і значно підвищиться маневреність.
Катбеки часто використовуються при складанні переходів між елементами і програм, тому вміти їх робити добре - це життєва необхідність.
Також можна розучити кілька забавних різновидів цього трюку - катбеки на двох фішках і катбек на одній фішці. Видовищно і нескладно. При виконанні цих вправ головне - пам'ятати, що тіло не повинно зміщуватися слідом за ногами, воно ЗАВЖДИ залишається над стаканами!!
Кікбек
(kickback) - виконується так само, як і катбек, тільки потрібно стати лицем до фішок і ноги будуть менятися не спереду, а ззаду немов би
"підбиваючи" їдучу спереду ногу.
Маленька хитрість: щоб полегшити собі освоєння цього елемента, витягніть руки в сторони і тягніться за ними синхронно з виконанням кроків кікбека.
Корисно навчиться робити кікбек на одному стакані - це простий рух дозволяє непогано відпочити під час виконання програми.
Ікс
(Х) - це вправа - база для освоєння всіх стрибкових елементів. Дуже корисно вміти робити з обох ніг.
Як виконувати правильно:
• уявіть,що ви стоїте боком до початку доріжки, ноги стоят паралельно на ширині плечей.
• далі ноги одночасно з тілом сильно зсуваються вліво таким чином: ліва нога йде миском вперед по діагоналі вліво, а права - теж вліво, але п'ятою вперед.
• в середині між наступними фішками ноги змінюються: права виходить вперед і їде вліво вперед носком, а ліва йде назад, але п'ятою вперед. І так можна повторювати до безкінечності. Головне, навчитися зміщуватися вбік, ставлячи ноги по діагоналі і постійно міняючи їх місцями.
Типові помилки:
• прямі ноги
• зсув тіла з лінії склянок. Воно повинно триматися точно над лінією, інакше ноги постійно будуть від'їжджати від фішок.
• відрив ніг від асфальту, ролики повинні їхати як по рейках всіма чотирма колесами!
З ікса плавно випливає і найпростіший стрибок іксом, який виконується точно також як і ікс, тільки зсув відбувається не за рахунок ковзання, а за рахунок стрибка. Виконуючи цей елемент, треба ретельно стежити за рівномірним розподілом ваги по обидва ногам (інакше стрибок буде виглядати Кособоков), за рівним положенням тіла (не хилитися вперед), а також за згинанням колін при виштовхуванні (вони працюють як пружинки) і при приземленні (працюють як амортизатори). Стрибати також необхідно навчиться з обох ніг.
Шоппінгкарт
(shoppіng cart) — фактично це вже комбінація елементів: ванфута та ікса.
Як виконувати правильно:
• встаєм лицем до початку доріжки
• провідна нога стає опорною, тобто вага тіла практично повністью переходить на неї.
• провідна нога знаходиться попереду і об'їжджає стакани як при ванфуті, тобто "зображує" хвилю.
• друга нога працює "маятником", огинаючи перший стакан по діагоналі п'ятою, а другий носком і так далі до кінця доріжки.
• элемент необхідно робити з обох ніг, а також спиною вперед з обох
ніг. При цьому "метуща" нога буде знаходиться спереду "під носом"
• спочатку найпростіше вивчити рух вперед із зручної ноги, потім з
незручної, а вже після назад із зручної та незручної відповідно.
Типиві помилки:
• занадто сильний нахил вперед, тіло повинно стояти практично прямо.
• прямі або занадто сильно зігнуті коліна, необхідно знайти золоту середину.
• відрив "метущої" ноги від поверхності.
Даблшоппінгкарт
(double shopping cart) — це комбінація вже декількох елементів, що злилися воєдино: Індепендент, задньої вісімки, індепенденти і передньої вісімки. Потім послідовність "ланок" ланцюжка повторюється. На мій погляд, при освоєнні цього трюку головне - не поспішати і не відривати ноги від поверхні, що набагато важче ніж рух з відривом ніг. Однак перший варіант кращий для розвитку вестибулярного апарату і пластики рухів.
Чим плавніше і рівніше ви катаєте слалом, тим кращий це вигляд має катання. Бувають ролери, що відрізняються різким, рвучким стилем, але це швидше виняток з правила, так як різкі рухи дуже часто мають вигляд просто як "расколбас", тобто невміння впоратися з власними ногами і тілом.
У даблошоппінгкарта є багато різновидностей, найпопулярніші, мабуть, це:
• даблшоппінкарт з поворотом
• даблшоппінкарт через світч-індепендент
Найкраще їх освоювати вже після того як буде оттренировать базовий варіант шоппінгкарта, який, до речі, необхідно вміти робити з обох ніг.
Елементи на двох колесах
Для простоти разділим їх на декілька груп:
• група переднего і заднього колеса — передня нога ставиться на п'ятку, а задня на носок.
• група передних коліс — катанння на передніх колесах, тобто на носках.
• група задних колес — катання на задніх колесах, тобто на п'ятках.
• інші елементи на двух колесах.
Елементи перших двох груп виконуються досить часто, в той час як трюки групи "задніх коліс" практично ніким не виконуються. Зупинимося на перших двох і на останній докладніше.
Переднє і заднє колесо
Монолайн на передньому і задньому колесах - найпростіший елемент цієї групи. Докладно описаний в статті про базові елементи.
Цей елемент можна виконувати як вперед лицем, так і вперед спиною. Для "спини" вимоги ті ж. Тільки не забувайте дивитися через плече куди ви їдете.
Дуже ефектний вигляд має розворот на фішках з переднього монолайн на задній. Спочатку цю вправу необхідно тренувати поза стканами, навчившись повертати на 180 і 360 градусів і рухаючись при цьому по прямій, а не мотаючись з боку в бік.
На фішках простіше "крутити" 180, при цьому передня нога буде опорною, тобто саме навколо неї задня нога буде здійснювати обертання.
Крісс-кросс на передньому і задньому колесах —
вимоги ті ж самі, що й до монолайну, тільки ноги зкрещуються як на
звичайному крісс-кроссі. Можна виконувати вперед спиною. Це хороша
вправа для розвитку вестибулярного апарату.
Передні колеса
Монолайн на передніх колесах
Як виконувати правильно:
• обидві ноги ставляться на передні колеса.
• провідна нога стоїть спереду.
• коліна трохи зігнуті, а тело мінімально вигнуто назад, щоб зкомпенсувати згинання колін.
• вага розподілення рівномірно на обидві ноги.
• центр ваги розташовано посередині між обома ногами.
Типові помилки:
• колеса не виставлені чітко в одну лінію.
• вага тіла занадто перенесена на якусь із ніг, що викликає "перекіс" "конструкції" та ускладнює рух.
Ці вправи можна виконувати і вперед спиною - вимоги ті ж.
Також корисно освоїти повороти на передніх колесах на 180 і 360 градусів. Технологія освоєння та ж, що і при катанні на передньому і задньому колесах.
Крісс-кросс на передніх колесах - вимоги ті ж, що і до монолайнів. Засвойте і крісс-кросс спиною вперед.
Інші елементи на двух колесах Їх є неймовірна безліч :) і вам під силу винаходити нові елементи. Я не
буду зупинятися на докладному описі кожного з них, просто
перерахую деякі найпоширеніші. Вміючи виконувати все
вищезазначене, ви без особливих проблем зможете освоїти такі елементи як:
Кораблики на двух колесах. Часто встречаются:
• кораблик на п'ятках
• кораблик - п'ятка - носок
• кораблик на мисках - уже рідше
• індепендент на п'ятках
• вейв на п'ятках
Грейпвайн на передніх колесах — дуже складна вправа, що вимагає хорошої слаломної тренування, загартування, сильних ніг і добре розвиненого вестибулярного апарату.
Спешиал (special) - це ікс на передніх колесах. Дуже корисна вправа, особливо якщо вміти його робити з обох ніг. Головне, не давайте тілу зміщуватися з лінії склянок і все вийде. Спешиал часто використовується в програмах.
Даблшоппінгкарт на двух колесах - цілком здійсненне завдання при належному терпінні і тренуваннях.
Не зупиняйтеся на перерахованому, придумуйте власні трюки, адже оригінальність виконання дуже цінується. Пам'ятайте також, що елементи на двох колесах - це перші кроки на шляху до ванвілам, або катання на одному колесі, що входить в обов'язкову програму для змагань. Так що поставтеся до них з належною увагою.
Власне, оповідь про "золотоу середину" підійшла до кінця. Залишилося поговорити про комбінації елементів. Освоївши все вище перераховане, ви вже в змозі складати і тренувати комбінації трюків, а то й зробити просту програму заради інтересу і тренування. Я не буду перераховувати найпоширеніші комбінації, їх легко можна підглянути у більш досвідчених товаришів на розминці. А навіть якщо і можна, то тим краще, власна фантазія зможе підказати вам чимало оригінальних рухів.
Ніколи не прагніть копіювати відомих ролерів, це одразу помітно досвідченому погляду. Таких бідолах моментально прозивають "клонами" і втішного в цьому вельми і вельми мало. Використовуйте чужі комбінації для тренувань (бажано з дозволу автора), або як стартовий майданчик для власних ідей, але ніколи сліпо не повторюйте за професіоналами. Запозичення трюків відбувається досить часто, але комбінації практично ніколи не повинні копіюватися, інакше клони заполонять слаломний світ, а сліпо копіюючий ролер ніколи не придбає власного стилю, який, до речі, суворо оцінюється на змаганнях.
На закінчення хочу нагадати, що базові трюки, а особливо трюки "золотої середини" необхідно накатувати не в комбінаціях, а окремо, тобто кожним елементом проїжджати не три фішки, а всю доріжку з 20. Адже це життєво необхідний фундамент для освоєння більш складних елементів і складання в кінцевому підсумку програми для змагань. Вдалих тренувань і ненудного катання!
P.S. Подяка Skali та www.cskroller.com за надані схеми.
Самовчитель, частина 3. Вищий пілотаж
Автор: Катерина Воронічева | Джерело: style-slalom.ruРаз ви дісталися до фігур вищого пілотажу, це означає, що за плечима залишився довгий і тернистий шлях багатогодинних тренувань. Ви вже багато чого знаєте і світ слалому не є для вас темним лісом. Тому я не буду детально зупинятися на кожному елементі, зазначу лише найбільш істотні моменти і характерні помилки.
Освоївши вправи бази та "золотої середини", варто звернути увагу на більш складні елементи, за які просто не варто було братися раніше:
Ванвіли
(англ. one wheel — одне колесо). Катання на одному колесі.
Існує чотири види ванвілів:
• ванвіл на задньому колесі вперед (forward heel one wheel)
• ванвіл на передньому колесі вперед (forward toe one wheel)
• ванвіл на задньому колесі назад (backward heel one wheel)
• ванвіл на передньому колесі назад (backward toe one wheel)
А також їх свічові варіанти (англ. switch — переключенння), тобто ванвіли, виконані з незручної ноги.
Ванвіл — суворе випробовування для рівноваги. Мені з ними довелось неабияк настраждатися (потошнитися, как часто говорят слаломісти:)).
Перевірена наступна система тренувань:
• поставити десять фішок та проїхати ванвілом чисто 5 разів
поспіль! (скільки на це прийдеться кострубатих проїздів краще й не думати :) )
• проіхав чисто 5 разів, добавить ще 2 фішки і знову домогтися "5 з 5"
• потім добавити ще 2 і так до переможного, до 20 фішок "5 з 5"
Таке тренування дуже трудомістке і енергозатратне, зате дуже дієве. Я рекомендувала б починати з ванвіла вперед на п'яті, потім на передньому колесі вперед.
Главне при тренуванні ванвілів:
• пряма опорна нога.
• постановка тіла: неможна "перевішуватися" над опорною
ногою, неможна й "откидуватися" назад. Ідеальне положення — трохи
"навіситися" над опорною ногою.
• тягнути носок на себе при їзді ванвілами на задньому колесі.
Будьте дуже акуратні! Падати з ванвілів - вкрай неприємно. Найчастіша біда - це попадання ванвільним колесом в конуси (особливо м'які) або раніше збиті стакани..
Пістолетики
Їзда в присіді на одній нозі. Пістолетики бувають:
• звичайний пістолетик. Можна виконувати і вперед спиною.
• складний пістолетик — вільна нога заведена під опорну. Також можна виконувати вперед спиною.
• козачок — стрибки на пістолетику. Козачок часто відносять до стрибкових елементів, але походить він саме з пістолетної групи. Також може
виконуватись і вперед спиною.
Головне при тренуванні пістолетиків
• сідати до кінця, а не залишати попу бовтатися в повітрі на півдорозі.
• тримати витягнуту ногу прямою, інакше пистолетик буде виглядати вкрай кострубато.
• тягнутися до носка витягнутої ноги, щоб попа не переважувала.
• якщо пістолет вперто не виходить, потренуйтеся удома, на килимі без роликів. Обов'язково навчіться сідати і підніматися з цього положення не втрачаючи рівноваги.
• не відводите витягнуту ногу в сторону. "Дуло" повинно дивитися прямо :)
Стрибкові елементи
Трюки, в яких ноги спортсмена одночасно відриваються від землі. Стрибки бувають:
Ікс стрибати по траєкторії однойменного "наземного" елемента.
Головне - утримати тіло над лінією склянок під час виконання цього стрибка і пружинити колінами, відштовхуючись і приземляючись на зігнуті ноги. Необхідно виконувати цю вправу з обох ніг, а також вміти повертатися їм по лінії назад і стрибати на місці.
Vapor — стрибки на одній нозі через стакани. При стрибках ролер стоїть боком до фішками, а стрибки здійснюються по діагоналі: Вільна нога зазвичай працює як "противага". Досить часто "вапор" повертаються назад по лінії або стрибають навколо однієї фішки - це вельми складно, але високо оцінюється суддями.
Козачок
Інверти
Група елементів, що походять від інвертного кораблика, при якому шкарпетки зводяться разом, а п'яти вивертаються назовні.
Інверти це:
• інвернтний кораблик
• індепендент-інверт
• інверт на передніх колесах
• індепендент-інверт на передніх колесах
• шоппінгкарт вперед з інвертом (у французів на схемі cskroller називається nelson avant alterne)
• шоппінгкарт назад з інвертом (nelson arriere alterne)
• даблшоппінгкарт с інвертом
• а також їх численні варіанти
Головне при тренуванні інвертів:
• при виконанні перших чотирьох інвертів треба вивертати не тільки суглоби голеностопа, але і колінні і тазостегнові суглоби, так ступням буде набагато простіше встати в протиприродне для людської анатомії положення
• при виконанні "шоппінгкартної" групи інвертів, намагайтеся мінімально відривати ноги від поверхні, домагайтеся плавності і гладкості катання
Елементи "вищого пілотажу" це видовищні, а головне - абсолютно необхідні трюки для складання програми та змагань. За "кадром" статей залишилося ще не мало красивих і складних трюків, їх опис та відео можна знайти на просторах інтернету, підглянути у товаришів, а можливо вони скоро з'являться на цьому сайті.
P.S. Подяка Skali та www.cskroller.com за надані схеми.